U školskoj knjižnici učenici 1. b razreda imali su svoj prvi sat lektire koji je bio ispunjen emocijama, kreativnošću i učenjem o važnosti zagrljaja. Priča o Medi koji voli grliti Nicholasa Oldlanda postavila je temelje za razmišljanje o ljubavi, prijateljstvu i suosjećanju.
Nakon uvodnog razgovora o zagrljaju i najavi priče, učenici su sjeli u krug, udobno smješteni i spremni za slušanje. Uslijedilo je čitanje priče (priču je čitala studentica na praksi, Lucija Jaković) uz prikazivanje ilustracija što je dodatno obogatilo doživljaj, a učenici su sa zanimanjem pratili svaku riječ.
Nakon čitanja, učenici su imali priliku izraziti svoje dojmove i odgovarati na pitanja, podijeliti svoja iskustva i osjećaje, stvarajući sigurnu atmosferu za izražavanje misli. Razgovarali su o tome kako često možemo lakše svladati izazove toplim gestama, umjesto otvorenih sukoba. Zaključak je bio jasan: svako živo biće zaslužuje ljubav i pažnju.
Kako bi učenici osjetili poruke iz priče, učenici su sudjelovali u dramskoj igri. Učenici su se podijelili u skupine po tri, a svaki je dobio situaciju koju je trebao prikazati. Jedan učenik je glumio “običnog medu”, dok drugi učenik u istoj situaciji reagira na neobičan način, po uzoru na medu iz priče. Treći učenik/ica preuzeli su uloge lisice, dječaka ili vjeverice.
Primjeri situacija:
- Lisica se približila kućama i želi ukrasti kokoši.
- Dječak nije slušao roditelje i izgubio se u šumi. Susreo je medu.
- Vjeverica je nezgodno skočila i uganula nogu.
Učenici su osmislili kratke skečeve i izveli ih pred razredom, pružajući jedni drugima povratne informacije o izvedbama.
Knjižničarka je potaknula učenike da sudjeluju u stvaranju razredne slikovnice pod nazivom “NAŠ MEDO GRLI…”, gdje je svaki učenik ilustrirao situaciju u kojoj medo grli nešto ili nekoga.
Na kraju, učenici su se zabavili igrom ‘Medo kaže…’, gdje je knjižničarka preuzela ulogu mede i davala upute koje su učenici trebali slijediti. Ova igra dodatno je osnažila suradnju i timski duh među učenicima.
Sat lektire o medi koji voli grliti bio je više od samo čitanja priče. Kroz razne aktivnosti, učenici su učili o važnosti zagrljaja, ljubavi i pažnje prema drugima, stvarajući tako temelje za međusobno razumijevanje i prijateljstvo.
Marina Mavrek

