Dječji tjedan je tradicionalna manifestacija posvećena djeci koja se u Hrvatskoj obilježava od 1953. godine.  Svojim programskim sadržajima i akcijama Dječji tjedan svake godine obuhvaća najviše djece i odraslih u gradovima i općinama gdje djeluju osnovna Društva „Naša djeca“ (DND). Uvijek se održava u prvom punom tjednu listopada i traje sedam dana. Ove godine Dječji tjedan počinje u ponedjeljak 6. listopada 2025. i završava 12. listopada 2025.

U IV. osnovnoj školi provedene su brojne aktivnosti povodom Dječjeg tjedna, a ovdje ćemo vam predstaviti neke od njih. Moto Dječjeg tjedna je Ljubav djeci prije svega!

Svi za jednog, jedan za sve” moto je 1.B razreda. Svakog dana učenici dožive različite emocije, vrijednosti i načine zajedničkog života. Kad dožive neuspjeh, ljuti su ili tužni. Sretni su zbog druženja i ponosni kad čuju pohvalu. U razredu je nužno stvoriti ugodno i učenicima zanimljivo ozračje u kojem prevladavaju pozitivne emocije kako bi učenici bili što kreativniji i uspješniji u svom radu. Povodom  obilježavanja Dječjeg tjedna u našem razredu razvijali smo zajedništvo uz pomoć igre padobranom. U igri smo ih potakli da upoznaju i prihvate međusobne različitosti te da razvijaju empatiju i međusobne odnose. U igri padobranom morali su surađivati kao jedan kako bi ubacili lopticu u rupu. Uvidjeli su da njih 17 čini razrednu zajednicu i da jedino zajedničkim snagama mogu uspješno riješiti zadane probleme. – rekla nam je učiteljica Lidija Drvarić.

Povodom Dječjeg tjedna i kao uvod u projekt Dječjeg foruma učenici 5.c imali su na satu razrednika radionicu na temu ” Što mi treba da se u razredu i u školi osjećam dobro?”. Da bismo upoznali i razumjeli drugu djecu i njihove potrebe, trebamo prvo upoznati sebe.
Učenici 2. i 1. razreda pričali su o tome što ih veseli i kada su sretni te su crtežima napravili poruke za roditelje i za odrasle.- saznali smo od učiteljice Silvije Hrnčić.

Na satu razrednika 7.b je s učiteljicom Antonijom Benjak radio kviz na temu Dječja prava.

Učenici 5.b razred s učiteljicom Andrejom Kranjčić proveli su aktivnost „OKO SOKOLOVO“. Zadatak je bio da u 5 minuta grupa pokuša pronaći što više parova istih ili različitih stvari (iste kategorije). Na primjer dva ista lista papira, dvije iste žarulje… Cilj aktivnosti bio je da uočiti da su sličnosti i razlike svugdje oko nas. Pobjednička grupa pronašla je čak 16 parova.

Tijekom Dječjeg tjedna učenici 8.a  i razrednica Manula Drk razreda sudjelovali su na satu razrednika u kvizu o pravima djeteta te razgovarali o važnosti njihova poštivanja.

Učiteljica Marija Lacko i učenici 1.a proveli su aktivnosti povodom Dječjeg tjedna u kojima su izašli na školsko dvorište te hvatajući jesenje zrake imali aktivnost: „DRUŠTVENE I DJEČJE IGRE“. Učenici su sami osmišljavali pravila igara i uspješno zajednički rješavali probleme na koje su nailazili. U igrama smo učili su o važnosti zajedništva, suradnji, poštivanju drugih, empatiji i prijateljstvu.

Učenici 5.a i njihova razrednica Sonja Štabi Mas proučavali su priče djece širom svijeta, ispričane kroz portrete i slike njihovih soba u knjizi Jamesa Mollisona, „Gdje djeca spavaju“.
Fotograf James Mollison želio je pokazati razlike u životima djece – kako se njihovo djetinjstvo, okruženje i svakodnevica razlikuju ovisno o zemlji, kulturi i društvenim prilikama.
U knjizi se nalaze fotografije više od 50 djece iz različitih zemalja, kao što su:
Nepal, Meksiko, Kenija, Italija, SAD, Brazil, Kina, Senegal, Izrael i mnoge druge.
Svaka stranica sadrži:
• portret djeteta,
• fotografiju njegove sobe (ili mjesta gdje spava),
• kratak tekst o njegovom životu.
Na taj način autor je prikazao složene situacije i socijalna pitanja koja se tiču djece; da pogledamo sobe djece koja žive u različitim uvjetima.
Nakon proučavanja priča slijedila je rasprava i kritički osvrt. Knjiga potiče da razmišljamo o nejednakosti u svijetu, o tome koliko su uvjeti života različiti, ali i o tome što znači djetinjstvo u različitim okolnostima.
Neka djeca spavaju u udobnim sobama punim igračaka, dok druga nemaju ni krevet — spavaju na ulici, u šatoru ili na zemlji.
Autor poziva na suosjećanje, razumijevanje i solidarnost među djecom i odraslima širom svijeta.
Na samom kraju radionice učenici su pisali poruke odraslima. Njihove poruke možete vidjeti na fotografijama.
Na kraju, učenici su radili ono što najviše vole… Igrali se na otvorenom.

Fotografije kako su učenici obilježili Dječji tjedan možete pogledati ovdje.

Skip to content