Dijeljenje primjera dobre prakse primjene inovativnih metoda poučavanja
Engleski jezik – Dijana Gašparac
ENGLESKI JEZIK- Dijana Gašparac
- PRIMJER: Nastavna jedinica: Planning a trip to London
Učenici 8.abc razreda svoje posljedne nastavne sate Engleskog jezika proveli su u timskom radu rješavajući zanimljiv, problemski zadatak. Putovali su u London, naravno, imaginarno.
Ovisno o broju članova u timu, dodijeljen im je određeni iznos džeparca koji su trebali razumno I promišljeno trošiti kako bi proveli 4 dana I 3 noći u Londonu. Radi se o zamišljenom putovanjuu nekoliko koraka :
- Pronaći avionsku kartu iz Hrvatske do Londona. Prikazati detalje avionske karte: avioprijevoznik, mjesto i vrijeme polaska I dolaska te cijenu povratne karte.
- Pronaći smještaj u Londonu- učenici su pretraživali internetske stranice kako bi pronašli odgovarajući smještaj. Dogovorom svih članova tima, odlučivali su hoće li platiti jeftiniji smještaj ili skuplji. Naime, sav novac koji im preostane nakon što plate kartu, znamenitosti i noćenje, mogu potrošiti prema želji.
- Učenici su se trebali dogovoriti koje će znamenitosti u Londonu posjetiti te prikazati koliko će im novaca za to trebati. Zadatak je tražio da znamenitosti koje biraju budu s iste strane rijeke Temze. Nastavne sate prije ovog zadatka, učenici su na inovativan način učili o znamenitostima Londona te je ovaj zadatak bio i tematski nastavak nastave. Koristili su i Sutori prezentaciju s informacijama o Londonu i znamenitostima:
https://www.sutori.com/story/london–HceTjiUu1fTS4oCCwiKsCKib
- Svaka grupa radila je svoj troškovnik u obliku tablice.
- Neki su učenici izradili svoj troškovnik.
- Svi timovi prezentirali su svoje troškovnike i tijek putovanja (prezentacijama i slično)- na engleskom jeziku
Učenici su za ovaj zadatak radili na tablet računalima. Pretraživali su stranice za pronalazak avio karata, Booking.com za pronalaženje smještaja, interaktivnu kartu Londona kako bi pronašli lokaciju određenih znamenitosti te ostale stranice o Londonu (muzeji, trgovine, kulinarstvo itd.). Preračunavali su funte u eure I u kune, računali cijene noćenja, karata i smještaja za sve članove tima te sve prikazali u troškovniku.
Ukoliko su obavili i “shopping” s preostalim iznosom, učenici su trebali to prikazati u troškovniku. Problemski zadatak omogućio je interdisciplinarnost u nastavi Engleskog jezika (Matematika, Informatika, međupredmetna tema Poduzetništvo), a učenici su I sami prepoznali povezanost zadatka I njegove praktične primjene u stvarnom svijetu.
Iako su radili s imaginarnim eurima, funtama I kunama, učenici su osvjestili potrebu za pažljivim baratanjem novcem te međusobno razgovarali o načinima na koje bi mogli novac uštedjeti I s ostatkom si priuštiti neka osobna zadovoljstva: npr. obrok u izvrsnom restoranu, kupovina markirane odjeće i slično.
Neki su se učenici još I dodatno potrudili te su izradili vlastite troškovnike. Jedna od njih je i Anamarija Višnjić te ovdje možete pogledati njen troškovnik koji je koritio njezin tim pri izrade zadatka:
https://drive.google.com/open?id=1Rh72-r7u_pukd9kq4XKLfUOaq5kQD9sY
6.6.2019.
Engleski jezik- Gašparac Dijana
- PRIMJER : Nastavna jedinica: London Tour – 2 nastavna sata!
ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
- UVODNI DIO (NAJAVA)
-učiteljica najavljuje temu i sadržaj nastavnog sata:
učenici će učiti /istraživati informacije o jednoj lokaciji – lokaciju trebaju otkriti prema danim asocijacijama:
-otvara link na Wheel Decide I projicira na bijelu ploču (nekoliko učenika dođe I klikne da pokrene kolo )- kolo se zaustavlja na nekim sljedećih asocijacija, a učenici pokušavaju pogoditi o kojem mjestu, gradu/lokaciji se radi, sve dok ne dođu do konačnog rješenja
RED TELEPHONE BOX, PRINCESS DIANA, THE LARGEST OBSERVATORY IN THE WORLD, FAMOUS MASTERMIND DETECTIVE FROM THE 19TH CENTURY, PRIME MERIDIAN OF THE WORLD, HYDE PARK, DOUBLE-DECKER
-učenici pogađaju rješenje: LONDON
Poveznica na Wheel Decide:
- GLAVNI DIO SATA
Davanje naputaka za nastavni rad:
- A) Učenici rade na tablet računalima te otvaraju Sutori prezentaciju (link im je poslan na školski mail koji lako otvaraju preko tableta)
Poveznica na Sutori prezentaciju:
https://www.sutori.com/story/london–HceTjiUu1fTS4oCCwiKsCKib
Eventualni novi vokabular nalazi se također u prezentaciji ispod svakog teksta. Svaku novu,nepoznatu riječ koju nađu u tekstu a nije objašnjena ispod teksta, dodaju u Mentimeter te učiteljica ispiše prijevod na ploču.
Mentimeter je projiciran tijekom nastavnog sata na ploču tako da svi učenici vide prijevod riječi.
Poveznica na Mentimeter: www.menti.com a zatim utipkaju šifru 40 00 50
-kako učenici čitaju tekst I nailaze na riječi koje ne razumije, utipkaju u oblačić na mentimenteru I odmah se projicira svima-učiteljica piše prijevod na ploču
U glavnom dijelu sata učitelj opaža rad učenika I vrednuje pomoću liste za opažanje(u prilogu dokumenta).
Učitelj daje dodatna objašnjenja učenicima kojima je to potrebno i/ili pomaže oko eventualnih tehničkih stvari (pristup Sutori prezentaciji ili kvizu I slično).
REDOVNI PROGRAM
- B) Svi učenici čitaju tekstove na prezentaciji. Kada su gotovi s čitanjem, kreću na igru London- to je kviz kojim provjeravaju koliko su razumjeli i zapamtili čitajući tekst. Do kviza ih vodi link na prezentaciji:
O KVIZU: U svakom trenutku mogu se vratiti na tekst i pronaći odgovore i tako napredovati u kvizu. Ukoliko uspješno riješe sva pitanja o Londonu, čeka ih potvrda VIP detektivska kartica. Princip kviza je da se sa svakim netočnim odgovorom vraćaju na početno pitanje. Učenicima je kviz predstavljen kroz priču da je stopa zločina u Londonu porasla te da se traže novi detektivi kroz tajni natječaj za turističkog vodiča „Tourist Guide Competition“. Logično, dobar detektiv mora izvrsno poznavati London, baš kao I turistički vodič!
Kako bi bili odabrani za taj posao, moraju uspješno riješiti kviz I doći do certifikata-detektivske iskaznice.
- GLAVNI DIO SATA
Davanje naputaka za nastavni rad:
- A) Učenici rade na tablet računalima te otvaraju Sutori prezentaciju (link im je poslan na školski mail koji lako otvaraju preko tableta)
Poveznica na Sutori prezentaciju:
https://www.sutori.com/story/london–HceTjiUu1fTS4oCCwiKsCKib
Eventualni novi vokabular nalazi se također u prezentaciji ispod svakog teksta. Svaku novu,nepoznatu riječ koju nađu u tekstu , a danije objašnjena ispod teksta, dodaju u Mentimeter te učiteljica ispiše prijevod na ploču.
Mentimeter je projiciran tijekom nastavnog sata na ploču tako da svi učenici vide prijevod riječi.
Poveznica na Mentimeter: www.menti.com a zatim utipkaju šifru 40 00 50
-kako učenici čitaju tekst I nailaze na riječi koje ne razumije, utipkaju u oblačić na mentimenteru I odmah se projicira svima-učiteljica piše prijevod na ploču
U glavnom dijelu sata učitelj opaža rad učenika I vrednuje pomoću liste za opažanje(u prilogu dokumenta).
Učitelj daje dodatna objašnjenja učenicima kojima je to potrebno i/ili pomaže oko eventualnih tehničkih stvari (pristup Sutori prezentaciji ili kvizu I slično).
REDOVNI PROGRAM
- B) Svi učenici čitaju tekstove na prezentaciji. Kada su gotovi s čitanjem, kreću na igru London- to je nelinearna interaktivna priča kojom provjeravaju koliko su razumjeli i zapamtili čitajući tekst. Do kviza ih vodi link na prezentaciji:
O KVIZU: U svakom trenutku mogu se vratiti na tekst i pronaći odgovore i tako napredovati u kvizu. Ukoliko uspješno riješe sva pitanja o Londonu, čeka ih potvrda VIP detektivska kartica. Princip kviza je da se sa svakim netočnim odgovorom vraćaju na početno pitanje. Učenicima je kviz predstavljen kroz priču da je stopa zločina u Londonu porasla te da se traže novi detektivi kroz tajni natječaj za turističkog vodiča „Tourist Guide Competition“. Logično, dobar detektiv mora izvrsno poznavati London, baš kao I turistički vodič!
Kako bi bili odabrani za taj posao, moraju uspješno riješiti kviz I doći do certifikata-detektivske iskaznice.
Svaki učenik koji dođe do kraja I osvoji VIP detektivsku iskaznicu, istu dobiva u papirnatom obliku (učiteljica isprinta I pripremi, te podijeli učenicima)
Učenici samostalno rade na digitalnim sadržajima, učitelj ih opaža i daje podršku ukoliko zatreba (dodatna pojašnjenja).
- C) Posljednji zadatak je LISTENING TASK (za to im trebaju slušalice). Rade ga na kraju sata, ukoliko im ostane vremena na tom istom nastavnom satu.
Zadatak se nalazi na kraju Sutori prezentacije.
Poveznica na LISTENING TASK:
http://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/elementary-a2-listening/tour-london
Zadatak sadrži i reading comprehension zadatke.
Učenici rade uglavnom samostalno , na tabletima. Učiteljica opaža njihov rad I prema potrebi pomaže s dodatnim pojašnjenjima ili pomoći tehničke prirode.
RAD S UČENICIMA S TEŠKOĆAMA (PRILAGODBE):
Učenicima je dana uputa koju aplikaciu da otvore. Čitaju prezentaciju u Sutoriju (na tablet računalu).
Rečenice namijenjene njima podebljane su kako bi im olakšala snalaženje I kasnije rješavanje popratnih zadataka:
u Quizletu:
(učenici pomoću word cards usvajaju novi vokabular svojim tempom te dobivaju povratnu informaciju kako napreduju- zadaci različitog tipa na aplikacij: . matching, gravity, test, learn)
Igra Milijunaš daje im povratnu informaciju koliko su razumjeli i naučili:
https://learningapps.org/watch?v=pityenrmt19
Prepoznavanje londonskih znamenitosti I značajki:
https://learningapps.org/watch?v=ppuxhdgtt19
Učiteljica daje učenicima naputke, pomaže oko digitalnih sadržaja te opaža rad učenika uz liste za opažanje.
ZA RAD S DAROVITIMA
-učenici koji su brži od većine učenika u rješavanju popratnih zadataka, imaju mnogo bogatiji vokabular – nakon što riješe sve aktivnosti za većinu, rade na sljedećem zadatku:
nalazi se u Sutori prezentaciji pod nazivom: FOR CURIOUS KIDS-EXTRA TASK”
https://www.visitlondon.com/things-to-do/london-attractions-map
Trebaju otvoriti link I pronaći određene informacije:
Što je “Oyster Ticket”?
Pronaći barem jedan hostel u Londonu i cijenu za noćenje. Ostale mogućnosti koje taj hostel nudi svojim gostima.
Pronaći barem 3 znamenitosti koje se nalaze s iste strane rijeke Temze.
Tražene informacije ispisuju u svoje bilježnice.
3) ZAVRŠNI DIO SATA
Samovrednovanje putem evaluacijskih listića
(u prilogu dokumenta)
Učenici slušaju uputu i popune listić samoprocjene.
Samostalno sam razumio upute za aktivnosti | ||
Trebao sam dodatna pojašnjenja uputa za rad | ||
Zadovoljan sam svojim radom (angažmanom) na današnjem satu | ||
Sve sadržaje razumio sam samostalno | ||
Potrebna su mi bila pojašnjenja nekih sadržaja |
SAT RAZREDNOG ODJELA-Gašparac Dijana
3.PRIMJER: Izrada troškova putovanja
(povezanost s ishodima međupredmetne teme Poduzetništvo)
Sve upute nalaze se na prezentaciji koju učenici otvaraju na tablet računalima.
Učenici rade u timovima te dogovorom i raspodjelom poslova i zadataka dolaze do zajedničkog rješenja problemskog zadatka. Osim vještinauporabe digitalnih alata, pretraživanja sadržaja na internetu, pronalaženje potrebnih informacija, učenici razvijaju vještine računanja, logičkog zaključivanja, kritičkog razmišljanja, suradnje u timu. Uče kako da budu pažljivi s novem i da osobnu potrošnju treba isplanirati.
Učenike se privikava na uporabu troškovnika, tj. Planiranja troškova putovanja i analaizu istog nakon realizacije.
https://www.sutori.com/story/untitled–YMbGiUottG7K6ZCnFhDrcX6m
10.6.2019.
ENGLESKI JEZIK- Gašparac Dijana
4.PRIMJER: Nastavna jedinica: My home
Navedeni digitalni sadržaji služe za ponavljanje i uvježbavanje nastavnog sadržaja te samovrednovanje usvojenosti sadržaja (prostorije u kući, stvari i uređaji, prijedlozi, redoslijed riječi u rečenici, there is/there are…) igrifikacijom u nastavi ili se mogu dodijeliti kao zadaci ponavljanja i uvježbavanja sadržaja kod kuće kao Flipped Classroom.
Moji učenici rade kroz Edmodo te im na taj način digitalne sadržaje činim dostupnima za vježbu kod kuće u vrijeme kada njima najbolje odgovara.
Odgojno-obrazovni ishodi:-prepoznaje i povezuje sliku i riječ
-imenuje prostorije u kući
-imenuje različite stvari i uređaje u kući
-povezuje riječi u točne rečenice (redoslijed riječ)
-razlikuje i koristi there is/are u konstrukciji rečenice
-razumije i upotrebljava prijedloge
Aktivnosti:- rukovanje tablet računalom i aplikacijama Kahoot (Jumble KAHOOT) I Learning App
-prepoznavanje slike i pridruživanje točne pisane riječi
-samostalan rad s aplikacijom ili rad u paru
Inovativno: igrifikacija u nastavi, ponavljanje sadržaja učenja kroz igru upotrebom digitalne aplikacije, mogućnost samoprocjene uspješnosti i usvojenosti sadržaja
POVEZNICA NA DIGITALNI OBRAZOVNI SADRŽAJ:
Informatika – Damir Vrbanec