7. Dana medijske pismenosti u IV. osnovnoj školi Varaždin: Učenje kroz raznovrsne aktivnosti

Kraj travnja i početak svibnja 2024. godine u IV. osnovnoj školi Varaždin bio je posvećen medijskoj pismenosti, a školska knjižnica je bila središte zabavnog i edukativnog putovanja kroz svijet medija. Učenici od prvog do sedmog razreda su kroz raznovrsne radionice stekli nova znanja i vještine o tome kako kritički razmišljati o informacijama i sadržajima s kojima se susreću u svakodnevnom životu.

Prvašići su se kroz igru i zabavu upoznali s osnovama medijske pismenosti. Koristeći optičke igračke, učili su prepoznati razlike između činjenica i mišljenja te su se zabavljali istražujući svijet iluzija i percepcije kroz izradu jednostavne optičke iluzije – thaumatropa.

Treći i peti razredi su se fokusirali na temu oglašavanja. Učenici su analizirali različite oglase, upoznali pozitivne i negativne strane oglasa, razotkrivali njihove strategije i učili se kritički odnositi prema porukama koje se prenose kroz reklame.

Četvrtaši su imali jedinstvenu priliku posjetiti Prvu školsku televiziju na Elektrostrojarskoj školi Varaždin. Gospođa Andrea Žigić-Dolenec, stručna suradnica za medije i glavna urednica Radija Novi val, upoznala ih je s procesom izrade radijskih i televizijskih emisija. Snimili su izjave učiteljica i učenika u radijskom studiju te su učenici na praktičnom primjeru vidjeli kako funkcioniraju mediji. Snimke će se koristili za radijsku emisiju o medijskoj pismenosti Medijski leksikon. Ova terenska nastava im je pomogla da bolje razumiju ulogu radija i televizije u društvu.

Šestaši su se suočili s temama prikrivenog oglašavanja i sponzorstva. Kroz analizu različitih primjera, učili su prepoznati skrivene poruke u medijima i razumjeti utjecaj sponzorstva na sadržaj i nas kao korisnika medijskih sadržaja.

Sedmaši su se bavili aktualnom i složenom temom dezinformacija i lažnih vijesti. Učenici su stekli vještine provjere informacija iz različitih izvora i naučili se kritički odnositi prema informacijama koje se šire internetom i društvenim mrežama.

Osim toga, naši učenici 5. a razreda – članovi školske filmske družine Bunker, sudjelovali su u filmskom natječaju za djecu i mlade pod nazivom “Priče s interneta: Inspirirano stvarnim događajima” kojeg je organizirala Agencija za elektroničke medije, Ured UNICEF-a za Hrvatsku i Hrvatski filmski savez. U nastavku pogledajte njihov uradak.

Kroz ove kreativne i angažirajuće radionice, učenici IV. osnovne škole Varaždin su stekli vrijedne vještine medijske pismenosti koje će im koristiti u daljnjem obrazovanju i životu. Naučili su kritički razmišljati o informacijama, prepoznati pristranosti i manipuliranje, te  se aktivno i odgovorno koristiti medijima.

Osim što su bile edukativne, radionice su bile i zabavne za učenike i rado su sudjelovali u njima. Raznovrsne aktivnosti i metode rada su omogućile da svi učenici aktivno sudjeluju i da na kreativan način steknu nova znanja.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.